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エージェント求人

Safety, Marketing Product Manager

900~1000

医療および安全分野で活用される各種機器を取り扱う企業

東京都目黒区

職務内容

職種

  • その他医療機器/理化学機器専門職

  • マスマーケティング

  • マーケティング戦略企画

仕事内容

  • 産業機械
  • マーケティングリサーチ
  • マーケティング戦略策定
  • 検査機器

■Purpose of Function Product Manager for Breathing Systems, Protective Equipment and Consumables for those devices, Alcohol testing devices, and other related products is responsible to manage local marketing requirements working with Sales, Services, Marketing and Related teams. Product Manager is to lead the growth action plans of the Safety business in Japan. <Main Products> ・Breathing Systems ・Protective Equipment ・Consumables for Protective equipment/ Breathing systems ・Alcohol testing device ・FLAIM simulator ■Tasks and Responsibilities ●Product management and product marketing activities  a)Understanding of product functionality, operating principles and its application.  b)Manage the product life cycle in Japan.  c)Conduct the training session for product use and its application.  d)Lead the product launch activities for the responsible product areas in Japan. etc. ●Leadership  a)Take a leadership to manage the product portfolio in the responsible products areas.  b)Identify the product related issues which prevents business target achievement, and lead the resolution project together with local sales, service and other functional teams (supply chain & logistics etc.). ●Strategy Development  a)Understand and/or develop application of the responsible products in key market segment in the country. Utilize deliverables from these activities into the local product portfolio strategies and promotional contents creation.  b)Lead the strategic planning activities on a local level together with the local marketing, Sales and Service manager. ●Operational Marketing (Promotion)  a)Actively participate in the development of the local promotional content based on value proposition of responsible product areas. Work closely with the CSM (Communication, Sales and Marketing) manager on the execution of the local Operational Marketing Plan, particularly focus on product application aspects. ■Additional Roles ●Other duties as required by the business.

求める能力・経験

  • 戦略提案
  • 市場調査
  • プロジェクト推進
  • マーケティング

Position Requirements ■Education ・大卒以上(経済、工学系学部もしくは化学系学部の修了者) ■Related Experience ・安全機器、産業機器、安全用品を商材とするメーカーでのマーケティング、プロダクトマネジメント経験3年以上  産業機器例:計測機器、分析機器、製造機器など ・B to Bマーケティング業務経験  1)新製品のローンチ経験  2)市場調査・市場動向の把握  3)競合調査  4)価格設定  5)ターゲット市場向け製品戦略立案 ・本社および海外オフィスとの英語での折衝経験(メール、オンライン会議への出席) ・クロスファンクションチームでのプロジェクト推進経験 ・製品取扱説明書、カタログのプルーフリーディング経験 ・官公庁向けビジネスの経験 Skills, Special Competencies, or Certifications ■Requirements ・担当製品市場を把握し、製品軸からみた戦略を提案できるスキル ・積極的に行動を起こす力(新しい製品・技術、その潜在市場性について自ら調査する、資料を読む、人から話を聞く、実験するなど自発的な行動を通して、情報を収集、技術を習得する態度とスキル) ・新製品をリリースするにあたり、必要となるアクションを特定しクロスファンクショナルチームでの実行をリードするスキル

語学

英語でビジネス会話が可能

学歴

4年制大学、大学院(その他専門職)、大学院(法科)、6年制大学、専門職大学、大学院(MBA/MOT)、大学院(修士)、大学院(博士)

勤務条件

雇用形態

正社員

契約期間

試用期間

有 試用期間月数: 6ヶ月

給与

900万円〜1,000万円

勤務時間

休憩60分

09:00〜17:30 ※繁忙期は10月~3月 ※在宅勤務可能 休憩時間 :12:00~13:00 (60分)

フレックスタイム制

休日・休暇

内訳:完全週休2日制、土曜 日曜 祝日

有給休暇

初年度10日(7月入社以降入社時期に応じて8~1日) 翌年度以降11~20日間

その他

リフレッシュ休暇、年末年始休業あり 年間休日:120日以上

社会保険

健康保険 厚生年金 雇用保険 労災保険

備考

・前職経験・給与・能力を考慮の上、決定致します ・賞与制度あり

勤務地

配属先

転勤

東京

住所

東京都目黒区

制度・福利厚生

制度

在宅勤務

その他

その他制度

退職金制度:あり 【確定拠出型年金】

制度備考

最終更新日: