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エージェント求人

EC Platform Director

年収非公開

※社名非公開 外資系大手化粧品会社

東京都新宿区

職務内容

職種

  • ECサイト運営

  • 広告プロデューサー

  • マーケティング戦略企画

仕事内容

Key Job Accountabilities 主要職務 - Lead both short-term and long-term E-commerce strategy: In respect with the brands / division / North Asia Zone strategies and frames, increase division’s online turnover, ensuring incubation of new businesses in line with brand / division’s identity and objectives, all under CMO Omnichannel supervision. - Lead EC platform team and collaborate with related teams/stakeholders effectively including North Asia CMO Omnichannel zone team - Manage e-merchandizing strategy: catalog, trade, promos, testing, new parts on the site, media … in link with the marketing plan - Manage e-trade marketing in line with both the brands / the platformers’ marketing calendars - Monitor the customer experience and purchase path to improve purchase rate (frequency, conversion, average order size) for online channels and provide data expertise to deploy & adapt the strategy - Track and measure site & Business performance to increase ROI - Track and measure customer satisfaction (NPS, Consumer comment, Review) - Lead retail media strategy while establishing performance track cycle - Facilitate technology, tools and partners deployment to improve platforms and functionalities, working closely with the EC platformers, IT and related teams - Become the window for the brand teams and related parties, unless any urgent issues occur - In charge of online platform business P&L to contribute for profits - Lead division eJBP with key platformers in order to drive faster growth - Develop online platform business channel strategy in the market while respecting Global/North Asia Zone CMO Omnichannel strategy

求める能力・経験

必須項目 a.コアスキルと経験 ・ECプラットフォームの管理経験が 3 年以上。特に、複数のブランドとeコマース プラットフォームの戦略を立案および実行した実績があること。 ・楽天や Amazon などの主要な e コマース プラットフォームに関する専門知識と戦略的洞察力があること。 ・販売と PL 責任の管理経験があること。 ・英語での読み書きと会話の両方で高度な能力があること (国際的なチームと効果的にコミュニケーションをとるため)。 b.リーダーシップと管理 ・チーム内で効果的に情報を伝達し、カスケードする実績があること。また、ステークホルダー管理もできること。 ・新しい課題に素早く適応し、上級管理職やブランド代表者などの社内ステークホルダーが提起する問題に対処する能力があること。 ・eコマースプラットフォームに対する深い理解とこれまでの経験を活かし、チーム メンバーに洞察力に富んだ戦略的なフィードバックを提供できること。 ・チームのパフォーマンスを向上させ、協力的な環境を育む強力な管理スキルがあること。チームには、ショップインショップ、ピュアプレイヤー、E-リテーラー、Amazonという 4 つの主要な柱があります。 ・チームメンバーを動機づけ、励ます熱心で楽観的な見通し。 ・優れた優先順位付けスキルを持ち、明快さとビジョンを持ってプロジェクトを指揮できる。

勤務条件

雇用形態

正社員

給与

年収非公開

勤務時間

フレックスタイム制

休日・休暇

125日

社会保険

健康保険 厚生年金 雇用保険 労災保険

備考

Up to 18M

勤務地

配属先

転勤

本社

住所

東京都新宿区

制度・福利厚生

制度

リモートワーク可

その他

その他制度

諸手当 通勤手当、外勤手当(営業職)、住宅手当(一定の基準を満たした者 社会保険 健康保険、厚生年金保険、雇用保険、労災保険

制度備考

最終更新日: