EC Platform Director
年収非公開
※社名非公開 外資系大手化粧品会社
東京都新宿区
年収非公開
※社名非公開 外資系大手化粧品会社
東京都新宿区
ECサイト運営
広告プロデューサー
マーケティング戦略企画
Key Job Accountabilities 主要職務 - Lead both short-term and long-term E-commerce strategy: In respect with the brands / division / North Asia Zone strategies and frames, increase division’s online turnover, ensuring incubation of new businesses in line with brand / division’s identity and objectives, all under CMO Omnichannel supervision. - Lead EC platform team and collaborate with related teams/stakeholders effectively including North Asia CMO Omnichannel zone team - Manage e-merchandizing strategy: catalog, trade, promos, testing, new parts on the site, media … in link with the marketing plan - Manage e-trade marketing in line with both the brands / the platformers’ marketing calendars - Monitor the customer experience and purchase path to improve purchase rate (frequency, conversion, average order size) for online channels and provide data expertise to deploy & adapt the strategy - Track and measure site & Business performance to increase ROI - Track and measure customer satisfaction (NPS, Consumer comment, Review) - Lead retail media strategy while establishing performance track cycle - Facilitate technology, tools and partners deployment to improve platforms and functionalities, working closely with the EC platformers, IT and related teams - Become the window for the brand teams and related parties, unless any urgent issues occur - In charge of online platform business P&L to contribute for profits - Lead division eJBP with key platformers in order to drive faster growth - Develop online platform business channel strategy in the market while respecting Global/North Asia Zone CMO Omnichannel strategy
必須項目 a.コアスキルと経験 ・ECプラットフォームの管理経験が 3 年以上。特に、複数のブランドとeコマース プラットフォームの戦略を立案および実行した実績があること。 ・楽天や Amazon などの主要な e コマース プラットフォームに関する専門知識と戦略的洞察力があること。 ・販売と PL 責任の管理経験があること。 ・英語での読み書きと会話の両方で高度な能力があること (国際的なチームと効果的にコミュニケーションをとるため)。 b.リーダーシップと管理 ・チーム内で効果的に情報を伝達し、カスケードする実績があること。また、ステークホルダー管理もできること。 ・新しい課題に素早く適応し、上級管理職やブランド代表者などの社内ステークホルダーが提起する問題に対処する能力があること。 ・eコマースプラットフォームに対する深い理解とこれまでの経験を活かし、チーム メンバーに洞察力に富んだ戦略的なフィードバックを提供できること。 ・チームのパフォーマンスを向上させ、協力的な環境を育む強力な管理スキルがあること。チームには、ショップインショップ、ピュアプレイヤー、E-リテーラー、Amazonという 4 つの主要な柱があります。 ・チームメンバーを動機づけ、励ます熱心で楽観的な見通し。 ・優れた優先順位付けスキルを持ち、明快さとビジョンを持ってプロジェクトを指揮できる。
正社員
年収非公開
有
125日
健康保険 厚生年金 雇用保険 労災保険
Up to 18M
東京都新宿区
リモートワーク可
諸手当 通勤手当、外勤手当(営業職)、住宅手当(一定の基準を満たした者 社会保険 健康保険、厚生年金保険、雇用保険、労災保険
■事業内容:化粧品の輸入・製造・販売およびマーケティング
最終更新日: